Antidepresan ilaçlar alkolün etkilerine karşı duyarlılığı arttırırlar. Ayrıca alkol antidepresan ilaçların klinik etkinliğini de azaltır. Nöbet olasılığı da artar.

Bu nedenle antidepresan ilaçlarla birlikte alkol alınması önerilmez. Bu tür etkileşmeler bazı ilaç gruplarında daha önemlidir. Antidepresanlarla alkolü birlikte kullanmamak için önemli gerekçeler şunlardır:

Daha çok depresif hissedebilirsiniz. Alkol depresyon belirtileri kötüleştirebilir. Alkol bir yandan da antidepresan ilaçların yararlarını azaltır.

• Alkol düşünce ve uyanıklığı bozulabilir. Antidepresanlar ve alkol kombinasyonu koordinasyonu, yargı ve reaksiyon süresini bozar. Antidepresan ile alkolün birlikte kullanımı sizi uykulu yapabilir. Araç kullanma gibi odaklanma ve dikkat gerektiren diğer görevleri yapamaz hale gelebilirsiniz.
  • Alkol ile sadece antidepresanlar değil, diğer psikiyatrik ilaçların kullanımı da sakıncalıdır. Tüm ilaçlar alkol ile alındıklarında, uyuşukluk veya başka yan etkileri gösterebilirler.
  • Eğer MAOI alıyorsanız, alkol ciddi belirtilere yol açar. Tansiyonda yükselme, başağrısı, bulantı, kusma izlenebilir.
  • Antidepresan tedavi sırasında alkol kullanmaya devam eden herkes, alkol bağımlılığı riski altındadır. Genel olarak depresyondaki insanlar madde kötüye kullanımı ve bağımlılığı riski taşırlar. Hekim antidepresanla alkol kullanılmaması gerektiğini ilettiği halde, kişi alkol kullanımına devam ediyorsa, bu risk daha da fazladır.

Birçok hastamız, alkol almak için bazı günler antidepresan ilacını almamaktadır. Bunu tavsiye etmiyoruz. Depresyon tedavisi bir süreçtir, tedavi bittiğinde sosyal içici olmaya devam edebilirsiniz. Ancak tedavi süresince sağlığınız ve antidepresan tedavinizden maksimum verim alabilmek için alkol kullanımından uzak durunuz. Antidepresan tedavinin bazı günler kesilmesi, tedavinin başarısını ciddi oranda düşürür.

Kategori: Tedaviler soru

Your IP: 176.219.147.85