Avertyn, Cipralex, Citoles, Esram, Esmax, Eslorex, Secita Elitrex, Eslong, Esplus, Estilom, Losiram, Tiopram, Zendor. Asagida özetlenen bilgiler tüm bu ilaçlar ve diğer escitalopram  etken maddeli ilaçlar için geçerlidir. Bu bilgiler genel bilgilendirme amaçlidir. Tibbi öneri degildir.

Internette kontrolsüz biçimde yayilan yanlis bilgilerden hastalarimizi koruyabilmek için daha saglikli bir hekim görüsü olarak derlenmistir. Lütfen detaylı sorulariniz ve daha kapsamli bilgi için psikiyatristinize danisiniz, burada veya internet üzerinde bulunan bilgilerle yetinmeyiniz ve kendi basiniza kesinlikle hareket etmeyiniz.

Cipralex (escitalopram) yaşlılar, hamileler, gebelik ihtimali olanlar, 18 yaş altı kişiler, kalp hastalığı, diyabet ya da elilepsi, karaciiğer veya böbrek fonksiyonunda bozukluk olanlar, daha önce mani geçirenler, geçmişte mani ya da psikotik bozukluk tablosu olanlar, EKT uygulanmakta olan kişiler, dar açılı glokom olarak bilinen göz tansiyonu olanlarda, geçmişte mide-barsak kanamsı geçirmiş kişilerde dikkatle kullanılmalıdır. Son 14 gün içinde ülkemizde Aurorix adı verilen, MAO inhibitörü grubu ilaç kullanmığ olanlarda ve halen hastalığın manik döneminde olan kişilerde kullanılmaması gereklidir.

Cipralex (escitalopram) hangi hastalıkların tedavisinde kullanılır?

Genel olarak Cipralex (escitalopram) depresyon tedavisinde kullanılır. Yaygın anksiyete bozukluğu, sosyal fobi, panik bozukluk, obsesif kompulsif bozuklukta da etkili bir ilaçtır. Bunlar dışında hekiminiz, Cipralex (escitalopram)’ı burda sıralanmamış olan başka bir tıbbi durum için de uygun görebilir.

Cipralex (escitalopram) nasıl kullanılır?

Cipralex (escitalopram) genellikle tok karnına, günde bir defa, bütün tablet olarak bir bardak su ile alınır. Mümkün olduğunca aynı saatlerde almaya çalışın. Eğer ilacın sıvı formunu kullanıyorsanız, ilaca ait orjinal ölçeği kullanın, ev tipi kaşıkla almayın. Yan etki riskini azaltmak için, doktorunuz Cipralex (Escitalopram)’ı düşük dozda bağlayacak ve  ve giderek dozu artıracaktır. Dikkatle doktorunuzun talimatlarına uyun. Daha fazla veya daha az ilaç almayın. Siz  iyi hissetseniz bile bu ilacı devam etmek önemlidir. Doktorunuza danışmadan bu ilacı almayı kesmeyin. İlaç aniden durdurulduğunda bazı yakınmalarınız daha kötü olabilir. Cioralex (escitalopram)  dozu kademeli olarak azaltılmalıdır. İlaç bir süre ortalama ya da yüksek dozlarda kullanıldıktan sonra aniden kesilirse, yoksunluk belirtileri (örneğin sinirlilik, başağrısı, uyuşukluk, karıncalanma, uyku sorunları, kafa karışıklığı) izlenebilir.  Cipralex (escitalopram) yararını hissedebilmek için en az 3-4 hafta kullanmış olmanız gerekir. Bazen hekimler 6 hafta kadar beklemeyi tercih edebilir.

Cipralex (escitalopram)’ı 25 ° C altında saklayınız. Sıcak aylarda, oda sıcaklığı 25 ° C geçiyorsa, ilacı buzdolabının kapak kısmında muhafaza edebilirsiniz.  Cipralex (escitalopram)’ı bölüp, ambalajından çıkarıp başka kutularda saklamayınız, hergün alacağınız dozu hazırlayınız. Kırarak yarı doz almanız önerilmişse, kalan yarıyı bir sonraki doz zamanı alabilirsiniz.  Bir dozu atlarsanız, farkettiğiniz zamanda için. Ancak ilacı unuttuğunuzu hatırladığınızda, artık bir sonraki doz zamanına yakınsanız, telafi etmek için içmeyin, tedaviye bir sonraki doz ile kaldığınız yerden devam edin.

Cipralex (escitalopram) yan etkileri nelerdir?

Bulantı, ağız kuruluğu, uyku sorunları, kabızlık, yorgunluk, uyuşukluk, başdönmesi, terlemede artış ilacı aldığınız ilk günler ortaya çıkabilir. Ancak bu yan etkiler hem şiddetli değildir, hem de 4-5 gün içinde sonlanır. Eğer Cipralex (escitalopram) kullanırken bu yan etkiler azalmak yerine artıyorsa, hekiminize haber veriniz.  Cipralex (escitalopram) kullanan birçok kişi ciddi yan etkiler yaşamaz.

Ancak nadir görülen, sinirlilik, konsantrasyon, olağandışı yüksek enerji / heyecan, intihar düşünceleri gibi bir durum ortaya çıkmışsa derhal hekiminizle temasa geçmeniz gerekir.  Kolay morarma / kanama, kas zayıflığı / krampları, idrar miktarında değişim, kahve telvesi gibi dışkı, kusma nöbetleri olursa hızla en yakın sağlık kurumuna başvurun.

Bu ilaç nadiren serotonin sendromu denilen çok ciddi bir duruma neden olabilir.  Diğer bazı psikiyatrik  ilaçlarla birlikte kullanıldığında serotonin sendromu riski artar. Halüsinasyonlar, yoğun huzursuzluk, koordinasyon kaybı, hızlı kalp atışı, şiddetli baş dönmesi, ateş, şiddetli bulantı / kusma / ishal, kaslarda kramplar ve titreme izlenir. Bu durumda, bu ilaç kullanımını durdurmak ve hemen tıbbi yardım  almak gerekir.

Cipralex (escitalopram) için ciddi bir alerjik reaksiyon görülmesi nadirdir. Döküntü, kaşıntı , şişlik (özellikle yüz / dil / boğaz), şddetli baş dönmesi, nefes darlığı gibi bir alerji belirtisi olursa, hemen tıbbi yardım alınız.

Cipralex (escitalopram) kullanımı esnasında alkollü içeceklerden kaçınınız. İlaç, araç ve araba kullanmayıgenellikle etkilemez ancak prospektüs bilgisinin araç kullanmaktan kaçınınız ibaresini taşıdığını unutmamak gerekir. Özellikle Cipralex (escitalopram) kullanmaya başladığını ilk günlerde daha dikkatli olunuz, ilacın sürüş güvenliğini etkilemediğinden emin olana kadar direksiyon başına geçmeyiniz.

Cipralex (escitalopram) kullanırken ameliyat olmanız ya da genel anestezi almanız ya da diş çektirmeniz gerekirse, bir gün önce akşam saatlerinden itibaren ilac kesmeniz yeterli bir önlem olur. Ancak mutlaka hekiminize danışınız.

İdrar söktürücü ilaç kullanan kişilerde ve özellikle yaşlılarda Cipralex (escitalopram) kullanımı ile kan sodyum seviyesinde düşüş olabilir. Bu durum bilinç bulanıklığına sebep olur. Derhal ilacı keseek hekiminize danışınız.

Cipralex (escitalopram) kullanan bazı kişilerde kalp hızında yavaşlama izlenir. Bu durumda mutlaka bir EKG çekilmesi ve kardiyolojik muayene gerekir. Bir muayene esnasında ya da evde kendi ölçümleriniz sırasına nabız hızınız 60/dk altında bulunursa hekiminizi haberdar ediniz.

Gebelik ve Emzirme Dönemi Cipralex (escitalopram) Kullanımı

Gebelikte kullanımı ile ilgili yeterli bilgi yoktur. İlaç kullanımı için mecburiyet yoksa kullanılmamalıdır. Birçok hekim için Cipralex (escitalopram), gebelikte ilaç kullanımı gerektiğinde ilk tercih edecekleri ilaç değildir. Gebeliğin son 3 ayında annenin Cipralex (escitalopram)  kullandığı durumda, nadiren bebekte doğumdan sonra, bebeğin vücudunun ilaç aramasına bağlı olarak beslenme ve solunum güçlükleri, nöbet, kas sertliği, sürekli ağlama izlenebilir. Bu durumları izliyorsanız pediatriste derhal haber veriniz.

Gebelikte tedavi edilmemiş depresyon da bebek için risklidir. Gebelik esnasındaki tedavi yöntemleri ile ilgili hekiminizden detaylı bilgi alınız. Gebelik planınız varsa, ilaç alırken hamile kalırsanız  hekiminizle irtibata geçiniz.

Cipralex (escitalopram) anne sütüne geçen bir ilaçtır. Emzirme dönemi kullanımla ilgili hekiminize danışınız. Anne sütünden geçen Cipralex (escitalopram), miktarına bağlı olarak, uyku hali, iştahsızlık, huzursuzluk ve uyku bozuklukları yapabilir.

Cipralex (escitalopram) Diğer İlaçlarla Etkileşimi

Eğer alkol, antihistaminikler (örneğin setirizin, difenhidramin gibi), uyku veya anksiyete ilaçlar (alprazolam, diazepam, zolpidem gibi), kas gevşeticiler, ve narkotik ağrı kesiciler (örneğin dahil uyuşukluğa neden  olabilecek diğer ilaçlar)  alıyorsanız doktorunuza bildiriniz.

Essitalopram kullanmadan önce, diğer ilaçların kullanımı rapor böyle dekstrometorfan, lityum, St.John 's wort, sibutramin gibi ilaçlar, serotonin dengesini etkileyen "ecstasy" tramadol, triptofan, SSRI (fluoksetin gibi dahil olmak üzere bazı antidepresanlar, Paroksetin) ve SNRIs (örneğin, duloksetin, venlafaksin gibi migren baş ağrısı tedavisinde kullanılan  (örneğin eletriptan, sumatriptan gibi) bazı ilaçlar alıyorsanız, serotonin sendronu için riskiniz artar. Bu tür ilaç ve maddelerin kullanımını hekiminize haber veriniz.

Beta-bloker, metoprolol

Nöbetleri kontrol etmek için kullanılan antiepileptik ilaçlar (örneğin karbamazepin, fenitoin ve primadone)

Antidepresanlar / anti-mani ilaçlar (triptofan ve lityum)

Kan inceltici ilaçlar (örneğin varfarin)

Non-steroid anti-inflamatuar ilaçlar (örn. aspirin veya ibuprofen) ve ağrı kesici bazı ilaçlar (tramadol)

Serotonin (5HT1) agonistleri (örneğin anti-migren ilaç sumatriptan)

Antiviral ilaçlar (ritonavir)

Parkinson hastalığı kullanılan Dopaminergics (rasajilin ve selejilin)

Ülser iyileştirici ilaçlar (simetidin ve omeprazol)

Bu bilgiler, tüm muhtemel etkileşimleri içermez. Bu nedenle, (Cipralex) essitalopram kullanmadan önce, doktorunuza kullandığınız tüm ürünleri danışınız.

Aşırı Doz Cipralex (escitalopram) Alınırsa

Cipralex (escitalopram) aşırı doz belirtileri şunlardır: Baş dönmesi, tremor, ajitasyon, nöbetler, koma (uyanmak mümkün), bulantı, kalp atımında değişiklikler (hızlı veya düzensiz olabilir) ve düşük kan basıncı. Derhal en yakın acil servise başvurunuz.

Kategori: Gündem

Your IP: 88.232.214.224