Randevu – Muayene – Adres – İletişim

Prof. Dr. Oğuz Berksun Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalında öğretim üyeliğini görevini sürdürmekte, hastalarını muayenehanesinde takip etmektedir.

Aşağıdaki telefonlardan sabah 09:30 akşam 19:00 saatleri arasında randevu alabilirsiniz. Muayenehane adresini harita üzerinde görmek için tıklayınız. Prof. Dr. Oğuz Berksun hasta ve hasta yakınlarıyla randevusu alınan seansın dışında ayrıca bir ön görüşme yapmamaktadır.

Seans süresi : 30 Dakikadır. Süreyi iyi kullanmak ve psikiyatrik durumların teşhisi, tedavisi, takibi hakkında bilgi almak için muayene kılavuzunu okuyunuz.

Muayenehane Addresi :
Uğur Mumcu Cad. 79/4 GOP
Çankaya Ankaraoguz-berksun

Randevu İletişim İçin
Telefon:

Dikkat! Prof. Dr. Oğuz Berksun aşırı hareketli/saldırgan vakaları muayenehanede kabul etmemektedir.

Adresi Haritada Görebilirsiniz

________________________________________________________________________________________________

Muayene Sırasında Ne Yapmalısınız

Hekimle görüşmeye giderken sorunlarınızı kafanızda derleyip toparlayın. Luzumsuz bilgi vermekten kaçının. Aile ve hasta olarak hastalığınız veya yaşadığınız durum hakkında çok endişeli olabilirsiniz. Bu normal bir durumdur ancak bu endişe ve kaygı psikiyatriste bilgi aktarımını bozabilir.

a) Hekim karşısında soğuk kanlı olmaya çalışın

b) Sorunlarınızı anlatmaya kendinizde gördüğünüz, uyku bozukluğu, iştahsızlık, içe kapanma, korku, kabus görme gibi psikolojik değişimlerden başlayınız

c) Bu belirtileri başlattığını veya tetiklediğini düşündüğünüz olaylardan söz ediniz

d) Bu olaylar ve belirtileriniz arasında ne gibi bir ilişki var bunları yorumlayınız

e) Daha önce almış olduğunuz tedavilerden ve gitmiş olduğunuz doktorlardan ve görüşlerinden söz ediniz

f) Kullanmış olduğunuz ilaçları sıralayınız. Ne kadar süre ve dozda kullandığınızı bir yere psikiyatriste bildirmek üzere not ediniz

g) Kendi denediğiniz yöntemlerden söz ediniz

h) Okul, iş, aile içi ilişkilerinizden söz ediniz

i) Kullanacağınız ilaçları ve kullanım biçimini dikkatlice kaydediniz hastalığınızın takibi için hangi aralıklarla geleceğinizi öğreniniz (Psikiyatrik ilaçların etkinliğinin başlama süresi 3-6 hafta aralığına düşmektedir. Dolayısıyla ilk birkaç gün hatta birkaç hafta içinde hastalık belirtileri iyileşmiyor diye umutsuzluğa kapılmayınız. İlaçların etkinliğinin başladığı kabul edilen ortalama 4 haftalık süre sabırla geçirilmelidir.

Bu sebeple hekimler tüm dünyada 1. ayda hastalarını tekrar çağırır ikinci takip muayenesini yapmak isterler bu kurala uyunuz. İlaçlara başlandıktan sonraki ilk 10 gün yan etkilerin yaşandığı süredir. Tüm ilaçlarda bu süre içinde çıkabilecek yan etkiler tolere edilmeye çalışılmalı. Yan etki hekimle telefonla gerekirse konuşulmalı ancak hemen ilaçlar bu yan etkilere bağlı olarak kesilmemelidir. Eğer bir antidepresan veya antipsikotik ilaç bir birbuçuk ay zarfında işe yaramadı ise genellikle kullanımı kesilir yeni bir ilaca geçilir.)

Psikiyatrik hastalıklarda ilk takip görüşmesi birinci görüşme sonrasında ilk ay içinde yapılır. Hastalar daha sonra genellikle 2-3 aylık aralıklarla takip görüşmelerine çağırılır. Görüşme sıklığını belirleyen en önemli şey hastalığın şiddeti ve seyridir. Bu aralıklar düzelme belirginleştikçe uzar.